Film reklamowy pokazujący potrzebę lub problem.
W nieskończoność można przytaczać różnorodne scenariusze wykorzystywane w reklamach tego typu. Schemat scenariusza jest jednak w większości przypadków bardzo prosty. Pokazujemy bohatera, który skarży się na swoją sytuację bez wyjścia lub stara się bezskutecznie przezwyciężyć jakiś problem. Rozwiązaniem wszelkich problemów, zmartwień i dolegliwości okazuje się oczywiście reklamowany produkt. Scenarzyści prześcigają się w proponowanych pomysłach. Stopień skomplikowania scenariusza zależy od efektu, jaki chcemy osiągnąć. W niektórych przypadkach idealne okazuje się rozwiązanie o małym stopniu komplikacji, gdzie aktor skarżący się na ból lub łupież, zostaje uratowany przez bliską mu osobę polecającą reklamowany produkt. Kolejna grupa to filmy działające dodatkowo na nasze emocje, wśród których prym wiodą promocje firm ubezpieczeniowych i producentów środków profilaktycznych. Najbardziej złożone scenariusze zbliżają reklamę formatem do krótkich form dokumentalnych. Poza prezentacją produktu budują one pozytywny wizerunek firmy, poprzez poruszanie i dostrzeganie ważnych problemów społecznych.
Lubimy wyzwania
Zespół naszej wytwórni bardzo chętnie realizuje takie rozbudowane projekty, które przez swoją niepowtarzalność zawsze są ciekawym wyzwaniem. Dodatkowo filmy wykraczające poza ramy standardowej reklamy, dają nam możliwość wypowiedzi na poruszające nas tematy społeczne. Zdajemy sobie jednak sprawę, że nie każdy nasz klient może pozwolić sobie na rozbudowaną reklamę przypominającą film fabularny, dlatego z równym zaangażowaniem tworzymy także proste formy o charakterze typowo reklamowym.
Tworzenie nowej potrzeby w świadomości Klienta.
Scenariuszy pokazujących potrzebę jest często używany, kiedy wprowadzamy na rynek całkowicie nowy produkt. Wtedy właśnie reklama pokazująca potrzebę, której Klienci nie są jeszcze świadomi, ma największą skuteczność.